Patch Wishlist

either that, or we could try re-posting everything in japanese using a translator, then linking all the posts on dashi's twitter. maybe if they understand us, they will buff us?

I second my learned friendo! That might work...

There's a Soul Calibur thingy on Facebooks... Maybe I could post a link there and say "from the community"? lol

EDIT: I've posted this wishlist on the facebook wall for Soul Calibur. idk if anyone is going to read it because I'm an unknown scrub, but hell. It doesn't hurt to try, does it...?

MAAANNNFRRRRIIIIEEEDDD!!!

さてさて、ので、ここでのパッチの私のウィッシュリストです。これは単に私の考えであることを、覚えているので、何をなるのを確認します。
現在ジークフリートです。

他のほとんどの文字よりも遅い
他のほとんどの文字のように大きな打撃を受け、さらにCHで、良いダメージのスタンスペンダブルソースの信頼性の高い出力を欠いていません。
アウト·マッチと範囲を述べた時にどちらか一方だけの速さや、彼よりも高速ですし、より良いオプションを使用しても強いです文字での範囲で、アウト破損しています。

再トラックCEはわずかに与える。ない、それだけで十分なクラッチモーメントで空振り三振​​からそれを防ぐために、ステップまたは8wayrunを殺すために可能にするのに十分。
空振りのパニッシャーとして使用する場合、それが適切に接続するように再トラック若干SCH Bを与える。
時には彼らがオフバックアップにつながるので、22_88Bランダム匂いの問題を修正。
3Bランダム空振り問題を修正。はい3Bランダムでは空振りの問題があります。あなたは相手と同時に攻撃する特定の状況では、あなたの両方が欠場すると、あなたが姿勢で座っている間、相手はあなたの右側になってしまいます。そのほとんどファンキーな方法で、この移動のオフセットジークフリートのヒットボックスのような。それはまた空振り罰中に時折ミス。
66A空振り問題を修正
ヒットで2KKKKKのプッシュバックをなくす
2Aの追跡を増やします。それは強力な側対ステップ(ただし、できるだけ頻繁にSCIVのように)上にはまだ時折空振り
ジークフリートの大きなお金のメーカーのすべての姿勢から来るのであれば、少しスタンスの移行速度を上げる
若干のSSHバックステップの距離を増加させる
ジークフリートのCHの釣りゲームは非常に弱く、など、私の考えでは、それはさらに姿勢の彼の損傷の機能を制限されています。今のスタンスでキャンプ日まで、その常に可能とは限りませんので、私は少なくともジークフリートの文字列の下にうずくまって、このような、そしてCHの得点のために出口を与えるために、そのSC4規格への3Bの上に我々バフTCをお勧めします。このいない場合、バフ別の動きは、少なくとも、言うように、11_77Bは - 少なくともこの動きは、その後いくつかの目的をできるようになる。必ず6K、または66Kがこの仕事をすることができますが、キャストの残りの部分のそれと比較した場合の報酬は、単に十分ではありません。
I14割り込み/処罰の欠如は、わずかにジークフリートのゲームを傷つけません。動きはすでに少し範囲を持っており、すでに何の追跡を持っていないので、彼なしで行くことができますので、これは優先度が高いか何かではなく、バフ4Bは、I14になる。
それはミッドレンジで少しアクセスしやすくするために、22_88Aに非常にわずかな範囲のブーストを与える。
1Aより多くの範囲を与え、接地1AAの第二のヒットはヒットさせる
SSHのより安全を提供します。それがこのゲームの他のほとんどのものに比べて与えることが精彩を欠いた報酬を、それが処罰を起動する必要があります方法はありません。
私達に成功したB4のヒットから保証3Bを与える。我々は、少なくともそのゆっくりと直線的動きで打つために何を取得する必要があります。
その真のそのジークフリート文字のまともな範囲がありますが、さらにその範囲で、彼はそれのマスターではありません。この範囲で一部の文字はまだ彼よりも高速です。この範囲で一部の文字はまだ彼よりも硬いヒット。スピード:ダメージの比率が、より速くどちらかと同じようにハードヒット以上ダメージを与えるされている文字と、難しくヒットの文字が、ジークフリートの相対的な範囲内と同じくらい高速です。そこここで幸せな妥協点であるべきではないのですか?私の意見では、ジークフリートは、この範囲では、関連するリスクがある場合でも、高速な文字よりもやや多くのダメージを行う必要があり、高速低速文字以上でなければなりません。ジー クフリートのキャラクタモデルは、リスク/報酬を中心に自然にするため、実際に関与していくつかのリスクがあるはずですが、それでも、彼のツールがいかに 罰せられるにもかかわらず、彼らはまた、信頼性の高い状況自体が適しているべきであり、次のような報酬を与えるべきである右の彼が推測された場合。私の考えではそのようなモデルは、論理的な意味を持ちます。
他のすべてが不十分と判断されている場合は、少なくともSBH Bを強制ブロックすることチップの損傷(例えば、10または20ダメージなど)、およびすべての技術をキャッチSBH K / KBEハイテクトラップのために接地SRSH Kがヒットしましょう​​。この姿勢を取得する最も簡単な方法の一つは、相手が巨大な不利な立場にある成功したKNDた後、地上の圧力でそれを捨てることです。トランジションの現在の速度と姿勢のroulleteはどこも近くにあり、特に以来、しかし、スマートな相手は重複が整理に立ち上がる理由を必要とし、SRSHは今現在、地上打撃の動きを持っているので、現在、全くこのスタンスを恐れる理由は全くありません。十分に高速で永続的に試合に出SRSHを投げると、このゲームでは絶対に大規模な損傷(例えば、夏のCH WR K)につながる可能性がCHの他の時間のリスクの罰や割り込みでそれを投げています。あなたは本当に彼がリスク/報酬モデルのための彼のスタンスを活用を中心に展開したい、あなたは本当に彼が信頼性のある損傷のためにそれらに依存して、なりたい場合は、これは彼のスタンスへの移行速度を変更するとともに、開始する場所になります。
これは今のところすべてです。ナムコに耳を傾けるご確認ください。我々は以下の我々はそのコミュニティの一部であり、コミュニティが構成されていることすべてが、なしではないことをその真。あなたが、または、他の地域の次の選手として、我々はすべての知力です。認識しない場合があり、私が本当にしたときにあなたは競争力のあるソウルキャリバーコミュニティの他の部分のことなど考慮し、我々の懸念を取ることを望んでいるにもかかわらず、このゲームのバランスをされている壮大な計画に期待しています。私は時間と時間前に述べたように、私の考えではジークフリートだけかろうじて特に理由は存在しない彼の現在のデザインの両方で空振りの問題、および極端なキー穴から、彼の現在の状態で高レベルのプレーで競争することができます他の文字インチ私は見たいものを、ジークフリートその危険です、はい、しかし、そのリスクのために正当な報酬を取得します。ある程度まで私は、文字と遊びのスタイルの違いにもかかわらず、悪夢を信じて、このイデオロギーは彼自身の欠陥にもかかわらず、かなり正確に表しています。イムは、任意の手段によって悪夢に彼を回すためにあなたを求めていない、IMはちょうど彼が取らなければならないリスクを正当化するかどうかを確認する。その真のその他のものは私たちの文字の外部の仕組みを知っていますが、WE、ジークフリートは、彼の内部の仕組み最高のを知って、あなたが他の文字はトラブルに彼を扱っを抱えていると思えば、よく再び参照しようと双方を使用するもの物語の。絶対的な難しさを想像してみてください、とのレベルはそれが実際に達成するために私達を取ると考えられ、最初の場所で難しさを言って、私はそれが常に私たちのため苦戦していることがわかります保証することができます。これは我々が過去の分割払いでするために使用されるものですが、丘はゆっくりと、しかし着実に山となっており、すぐに我々は維持することはできません。
-Slayer_X64

hopefully someone will post that, since i dont got facebook or twitter.

and hopefully that's a good enough translation, that its at least legible enough to get meaning from

Doing it now. On facebook. I cancelled my twitter, so someone else will have to post it to daishi or filthie rich on twitter.

I Google-translated it back to English. Pasting some of the funniest parts below.

"...does not lack a reliable output of the source of the damage "

"When used as a whiff of The Punisher, give the track a little re-SCH B to connect it properly."

"3B whiff random fix the problem. 3B there is a problem in random swinging. Yes. "

"Day camp, and not always possible, so that in the stance of now, I am to give an outlet for scores of CH, that crouched under a string of at least Siegfried, and, like this We recommend that our TC buff on top of the 3B to the standard SC4."

"Let's hit the ground SRSH K."

"You, or, as the next player in other regions, we are all intelligence."

hehehehehehehe

I Google-translated it back to English. Pasting some of the funniest parts below.

"...does not lack a reliable output of the source of the damage "

"When used as a whiff of The Punisher, give the track a little re-SCH B to connect it properly."

"3B whiff random fix the problem. 3B there is a problem in random swinging. Yes. "

"Day camp, and not always possible, so that in the stance of now, I am to give an outlet for scores of CH, that crouched under a string of at least Siegfried, and, like this We recommend that our TC buff on top of the 3B to the standard SC4."

"Let's hit the ground SRSH K."

"You, or, as the next player in other regions, we are all intelligence."

hehehehehehehe
ohh man...team soul's gonna be having a shit fit XD. well it was worth a try.

They'll probably understand everything. Re-translating through Google isn't going to be perfect.

I'm just fishing for a few laughs. :sc5dam1:

No skin off my back. I don't have any tournament plans in the forseeable future. I'm perfectly happy with my online scrubkiller Siegfried as he is. :D

Then again, I was pleased with Siegfried before the patch, so not much has changed for me really.

Though I was getting used to 2 A+B'ing people who were face-down in front of me. Oh well, all those other moves that are now 3B punishable are a good tradeoff.

I'm with Slayer. Can't wait for Supa Sourukyaribā 5!

i hope not, but if so...i guess we'll have to work with what we got. unless SUPER SOULCALIBUR V is right around the corner...

You know, with what they say about the sales of SFxT, this may not be as implausible as it might have been a few months ago.

Notice that they did the patch and Cepheus store announcement after SFxT was released? Food for thought.

I highly doubt this will be the last patch. A patch needs to go through qa's which takes about a month. So the 1.02 patch was created from a merely two week or so experience and that just clashes with namco's statement to listen to player feedback and properly supporting the game. Also, SC4 got patched to 1.03.

Is there any word on additional characters? That shield on the character select screen looks like its covering two characters.

I hope that if the game does get another patch that its done responsibly. I wouldn't want them to patch again too soon.

What would you all do to Sieg to at least make him more fun like he was in the previous games?

I personally would want the old 6K, stance A+B moves, faster stance transitions, and safer transitions. Oh and more damage from the SRSH K combo, I don't understand why it does 46.

I agree with Solo's post there that by itself would make me very happy with Sieg (assuming all whiffs are fixed). I wouldn't mind them also giving back his charged 2K GB/UA kick was nice to mind game them a bit. I'll think a bit more later Solo suggested all my ideas! Lol.

Edit: Could also maybe add more damage to the close hit of his CE so his long range is still 70 but close range up to 110 give or take to allow for it to be more worthwhile in combos? While I do use it in combos it is rarely worth the meter. First hit 40, second 70. Other than punishing Ezio's crossbows, Cervy's gunshot or trying to hit Asta I don't get much use out of it.

Edit 2: Possibly make RSH K hit grounded so they can't just sleep on that stance. Also make 1AA hit rollers if usually whiffs grounded opponents. Oh and make 44K an unblockable you know you want it lol... maybe...and maybe make 11B do something helpful I have yet to see where I should use it over 3B if someone could enlighten me on that move I wouldn't mind.

SIEGFRIED! Y U BARELY ANY FUN TO PLAY IN THIS GAME?! WHY ONLY GOOD TOOLS 1K, WR B, IAGA, AND THROWS?!

Back